Iubiti-l pe Isus!!!

Anunt!!

Daca vreti sa votati, logati-va sau dati din scroll-ul mouse-lui in jos-dreapta si votati dupa preferinta dvs.

duminică, 1 mai 2011

SĂRBĂTORI ȘI OBICEIURI ORTODOXE

PĂRERI PERSONALE SAU RAȚIONAMENTE BIBLICE ARGUMENTATIVE CU PRIVIRE LA UNELE SĂRBĂTORI ȘI OBICEIURI ORTODOXE 

Calendarul Creștin Ortodox are foarte multe sărbători și obiceiuri pe care oamenii trebuie să le respecte. Zile de sfinți, sărbători legate de divinitate, praznice și altele ca acestea, toate aceste sarbatori nu sunt cunoscute proveniența și bazele biblice. Iată de ce m-am hotărât să înființez o pagină dedicată acestor zise sarbatori nenumarate ortodoxe .Dar de fapt cate sarbatori ne-a lasat Dumnezeu sa tinem? Va spun eu ,doua sarbatori!
SĂRBĂTOAREA MOȘILOR DE VARĂ
Astăzi întreaga lume ortodoxă sărbătorește MOȘII DE VARĂ. Trecând pe lângă o vecină care mergea cu împărțeală „pentru morți”, așa cum ea însăși s-a exprimat, am rămas surprins (într-o oarecare măsură) de explicația pe care mi-a dat-o. Mi-a spus că împarte pentru sufletul morților pentru ca să se sature și ei, că mirosul de mâncare ajunge până la ei. Deși i-am răspuns că morții nu mai mănâncă, totuși ea susținea că mirosul acesta este plăcut lor. Acum stau și mă întreb: dacă tot este așa, de ce nu fac oamenii astfel de lucruri în fiecare zi?
Iată de ce vreau să vă provoc la o discuție pe baze biblice pe această temă. Este biblic să se facă pomeni și parastase de acest gen? Ce dovadă sau suport biblic avem în susținerea sau negarea acestui lucru? Mai mănâncă morții? Dacă da, unde scrie acest lucru? Dacă nu, atunci cum și cui/în numele cui ar trebui să dăruim? Este un păcat facerea acestui tip de pomeni? Pe ce ne bazăm argumentația? Aștept răspunsuri de pe toate „baricadele” credinței (mai ales ortodoxe și neoprotestante), dar mărturisesc că mă interesează în mod deosebit argumentarea prietenilor noștri ortodocși si a preotilor ortodocsi.Ma intreb ce ne ramane de facut? Un singur lucru ne ramane de facut sa luam Biblia in mana si sa ne apucam sa citim,si vedem ca  acolo ne spune Dumnezeu ce sa facem si ce nu sa facem!Ma intreb oare cine ii invata pe acesti bieti oameni sa creada in pomeni,parastase,in atatea sarbatori si sfinti care nu sunt lasa-te de Dumnezeu toate acestea!ganditi-va dvs cei care cititi Biblia?fiindca cei ce citesc cu adevarat Biblia vad asftel de lucruri care nu sunt adevarate. 
DOMNUL SĂ NE DEA ÎNȚELEPCIUNE!

POMANA DE SUFLETUL MORȚILOR SAU PARASTASUL

În lumea ortodoxă, după decesul unui om se practică o serie de tradiții de sorginte omenească, care –  – nu au niciun fel de bază biblică. Nu mă voi referi acum decât la obiceiul de a da de pomană de sufletul morților sau de a face parastase.
Deci, după ce moare omul se face, mai întâi, parastasul de după înmormântare. Apoi se „poartă săptămâna” (șapte zile în care oamenii sunt chemați la pomană). După aceea, se țin diferite „soroace”, adică parastase: la trei zile, la nouă zile, la patruzeci de zile, la un an, apoi din an în an până la șapte ani, când se încheie cu slujba de pomenire și cu parastasul de șapte ani. Iată ce spunea cineva pe forumul http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=6060În cele ce urmează voi arăta semnificaţia pomenirilor , a parastaselor ce se efectuează astfel : – la trei zile după moarte se face pomenirea mortului în cinstea Sfintei Treimi, întru care ne mântuim, şi în amintirea Învierii celei de-a treia zi a Domnului, care este chezăşie celor adormiţi ( I Corinteni 15 , 20 ) ; – Pomenirea la nouă zile se face pentru ca răposatul să se învrednicească de părtăşia cu cele nouă cete îngereşti sau cele nouă cete ale sfinţilor şi în amintirea Ceasului al noulea, când Domnul , înainte de a muri pe cruce, a făgăduit tâlharului raiul, pe care ne rugăm să-l moştenească şi morţii noştri ; – Pomenirea la 40 de zile se face în amintirea Înălţării la cer a Domnului, care a avut loc la 40 de zile după Învierea Sa, pentru ca tot aşa să se înalţe şi sufletul nostru la cer ; – La un an se face pentru că se urmează exemplul creştinilor din primele veacuri, care prăznuiau în fiecare an ziua morţii martirilor şi sfinţilor ca zi de naştere a lor pentru viaţa de dincolo. De reţinut, că pomenirea se face în fiecare an până la 7 ani ; – La 7 ani se face pentru că 7 este număr sfânt, amintind de cele 7 zile ale creaţiei. Există credinţa că la 7 ani trupul se descompune complet din ceea ce a fost alcătuit. < < Bibliografie : Părinte dr. Ioan Valentin Istrati > >” totul este eronat!
Am deseori discuții, uneori în contradictoriu, cu prieteni și cunoscuți ortodocsi referitor la această temă chiar si cu mama mea care este ortodoxa. De cele mai multe ori ei îmi spun că fac aceste lucruri „ca să aibă și morții ce mânca pe lumea ailaltă”. Deunăzi, în ziua de moșii de vară, m-am întâlnit pe stradă cu o vecină bătrână care mi-a dat o explicație de m-a lăsat „paf” (adică perplex): și anume că morții se hrănesc cu fumul mâncărurilor alese care se prepară pentru a fi împărțite! Astăzi chiar, am avut o discuție cu cineva care mi-a spus că dacă mama mea (care este ortodoxă) moare în această religie este musai să i se facă toate pomenile, ca să aibă ce mânca! Atunci, i-am expus o „nelămurire” de-a mea: dacă este așa și dacă este adevărat că morții mai mănâncă și după moarte, de ce nu fac pomeni în fiecare zi? Că săracii morți, mai mor încă o dată, de foame, tot așteptând „soroacele” ca să le dea cineva de mâncare! Auzind asta, mi-a răspuns sec:  „Fiecare cu religia lui!” Și mi-am spus în sinea mea, fără a gândi cu voce tare: „Mare dreptate ai! Tu cu religia (forma de evlavie) ta, eu cu CREDINȚA mea!” E o diferență, nu?Dar de fapt  este decat o singura religie! Problema cu astfel de oameni nu citesc Biblia daca ar citi ar vedea foarte bine ca mortul cand moare se duce in locuinta mortilor si acolo asteapta pana la judecata Lui Isus! Este că ei au această formă de evlavie, nefolositoare nimănui dealtfel, având în vedere că deseori pomenile se transformă în prilejuri de destrăbălare și beție, dar ȘI-AU PIERDUT CREDINȚA (dacă au avut-o cândva), iar o altă problemă este că dacă vine cineva la poarta lor să le ceară o pâine replica lor vine destul de dur: „Du-te la muncă, leneșule!”, fără să mai țină cont de faptul că poate omul ăla a căutat de muncă dar nu a găsit sau muncește dar cu un salariu de mizerie! Și atunci vin eu și întreb: Unde ne este credința, domnule? Atentie!VA indemn sa cititi Biblia cu atentie  si o sa vedeti ca in biblie nu o sa gasiti aniversari de sfinti s-au atatea sarbatori in care gasiti in calendarul ortodox! ,Dumnezeu vrea de la noi sa facem din biblie tot ce trebuie sa facem nu dupa traditii si obiceiuri ,de fapt toate aceste sarbatori ortodoxe si pomeni sunt obiceiuri lasa-te de om nidecum de Dumnezeu,repet daca citim Biblia de la Noul testament vedem clar ce ne spune si ne-a lasat Isus sa facem ,noi ca sa fim placuti Lui Dumnezeu trebuie sa facem ce a lasat El adica Dumnezeu .nu ce a lasat omul sa se faca dupa placul lui! Sa nu ne inchinam la icoane ,sa nu ne facem chip cioplit etc..Isus nu ne spune de aceste sarbatori ,Pomeni parastase etc.. ,si atatia sfinti,El a venit pe pamant cu un scop anume ,acel scop este sa faca voia Tatalui,si pentru in nou Legamant, pentru a isi da viata pentru noi pacatosii ca noi sa credem in El sa facem legamant cu El ,nicidecum nu ne spune biblia sa praznuim atitia sfinti si atatea sarabatori care de fapt sunt puse in calendar de om nu de Dumnezeu.

Niciun comentariu: